top of page

Brand development egen merkevare – HVRMNNSN

Oppdrag

Design, produksjon, brand development, PR

Klient

HVRMNNSN

År

2016 – 2023

PRESS2.jpg
Picture10.jpg

Merkevarebyrået Salo Kommunikasjon lanserte i 2016 motemerkevaren HVRMNNSN. Lanseringen fant sted gjennom det første produktet - HVRMNNSN tote bag; en oversized totebag som er håndsydd i Sverige i økologisk skinn, som også er sporbart, kortreist og vegetabilsk garvet.

Merkevaren trekker på tydelige konnotasjoner til skandinavisk design. Den har en klar premium profil, med lær og utførelse fra Tärnsjö Garveri, som også har levert til Louis Vuitton og Hèrmes. I tillegg utgjør fokuset på bærekraft en annen viktig pilar for merkevarebyggingen - både i forhold til nøye utvalgte og sertifisert økologiske, sporbare huder, og sikkerhet for gode, skandinaviske arbeidsforhold under produksjon.

Første lansering av merkevaren og vesken ble gjort som en klassisk PR-kampanje med innsalg og pressemelding, både i Skandinavia og globalt. Lanseringaktivitetene førte til en rekke oppslag og henvendelser fra internasjonale medier.

WORLDWIDE PR

Blaublaut.jpg

Handmade

HVRMNNSN believe in sustainable fashion. The luxury HVRMNNSN tote is hand made by Tärnsjö Garveri, a family run Swedish tannery. It’s long traditions honour the environment by using organic, locally sourced leather of the very best quality from Swedish farms. The leather is traceable back to the farmer. The leather is vegetable tanned at one of the few tanneries in the world who specialise in this method. In addition to being organic, this process preserves the high quality of the leather and makes it look more alive.

Fanny Bourdette-Donon 3.jpg
Aline Weber.jpg

© Salo Kommunikasjon 2025   All rights reserved                             Personvernerklæring

bottom of page